2010. máj. 10.

AUSZTRIAI KERÉKPÁRTÚRÁK 2005-2007 2.rész

Weboldalomról vettem kölcsön.


2005. 08. 10 szerda, Mentl 21.10

Az első éjszaka volt a túra eddigi részében, amikor nem fáztam.
Úgy néz ki, a sátor beválik, igaz még nem volt eső.(A későbbiekben, az esős időben, valóban tökéletesen védelmet nyújtott a víz ellen.)
Emlékeztető: kell egy nagyobb polifon a fenekem alá

--kell az éjszakai hideg miatt alváshoz téli sapka
--kettő törölköző kell
--a belsősátort bordákhoz rögzíteni, csak úgy tudom, ha zsinórt varrok a mennyezetbe
A mai nap kissé lazábbra sikerült, így maradt annyi időm ebéd után hogy tudjak szunyókálni egy kicsit.
Reggel mostam, utána elmentem a postára, telefonkártyát venni, de az zárva volt. A mai nap legfontosabb része a grill csirke volt, amit kérnem sem kellett, mert mint törzsvásárlónak, kérés nélkül is tudják előre óhajtásomat. Előző nap ugyanis nem kaptam már, mert elfogyott.

2005. 08. 11 csütörtök, Mentl 20.00

Ma későn, nyolckor keltem. Javítással kezdtem napi feladataim sorát, mert az előző este elszakadt az első fékbowdenem. Ha suszter módon is, ideiglenesen olyan jól sikerült a javítás, hogy a kerékpár élete végéig működött.
Délelőtt vettem ananászt, ami kissé savanyu volt, vagy éretlen, vagy a konzervananász cukrozzák. Apropó, kellett vennem egy kiló cukrot, mert amit hoztam, az bizony kevésnek bizonyult.

2005. 08. 12 péntek, Mentl

Ma hétkor keltem, és mivel vigasztalanul esett, reggeli után visszaaludtam. (A reggeli utáni szunyókálás a kedvencem, többre értékelem, mint az ebéd utáni alvást, mert az tönkreteszi az éjszakai álmomat. Sajnos ezt csak akkor engedhetem meg magamnak, ha napközben esik az eső)
Biztos, most nem lennének emlékezetkiesési gondjaim, ha az ausztriai utjaimról, (van vagy harminc egynéhány) mindegyikről feljegyzést készítek. Emlékeim rettenetesen összekuszálódtak, szétszórtakká váltak, az időskálán nem tudom a helyére tenni. Az első körtúráimra viszonylag elfogadhatóan emlékszem. A csillagtúráimra csak részlegesen tudok vissza emlékezni, sok érdekes mozzanat elveszett.
Most dél van, és még megint esik. Valószínű, hogy a mai nap is eredménytelen lesz a kiadós éjszakai, és napközbeni esők miatt. Úgy néz ki, túráról szó sem lehet, ismét sátorfogságra leszek ítélve. Volt, amikor nem tudtam a sátorból megszabadulni huszonnégy órán át sem, csak pisilni menten ki, de volt hogy még azt sem. Megoldottam bajomat Szekeres Sanyi bácsi módszerével. Ő, amikor Pesten, olyan helyen volt teherautójával, ahol nem tudott pisilni, fent a platón a ponyva alatt elvégezte üvegbe, és kiöntötte valamelyik fa töve alá.
Az esőfelhők alacsonyan úsznak el a sátram felett, bármikor ismét ráeredhet. Vizes minden, a hőmérséklet is nagyon alacsony, október végi időnek felel meg, nem csoda, hogy a vendégek egy része menekül. A sátorból kinézve is látom, hogy fogy a nép, csak előttem négy placc is megürült tegnapról mára. Ők jobban tájékozódtak időjárás előrejelzésben, mint én.
Furcsa dolgokat is láttam, például a két ujjal mosó holland nöt, mint Nicole Kidman a „Túl az Óperencián” című filmben, vagy úgy szerelt bicikli első kerekén defektet egy jómódú német úr, hogy azt ki sem vette a villából.

2005. 08. 13 szombat, Mentl 19.00

Összességében úgy alakult a délelőttöm, ahogy azt szerettem volna. Az eltervezett dolgaimat rendben megoldottam, mostam, boltban voltam, grill csirkét ebédeztem. Na de a délután. A Faaker see-i túráról öt órakor vissza kellett fordulnom, mert nagyon csúnya idő jött. Most már áldom az eszemet, hogy nem maradtam, nem akartam megvárni a rossz idő végét, mert amikor visszaértem Mentlibe, rettenetesen leszakadt az ég. Épségben átvészeltem sátramban egy jégzivatart. A kiteregetett ruháimat ismét moshattam, és fregolin száríthattam. Oltári szerencsém volt, hogy nem az útközben kapott el a jég. Kajám az van, eshet az eső.
Tekerés közben éreztem, hogy ismét vesekő bajom adódott, mert a biciklinyereg rendkívül kellemetlenül nyomta a húgycsövemben tartózkodó követ. A júniusban ultrahanggal megbombázott vesekövem, most ért le, és a kijárat előtt néhány milliméterrel, szerencsétlen módón elakadt.

2005. 08. 14 vasárnap, Mentl 20.40

A kő miatt rendkívül kellemetlen éjszakám volt, aludtam is, meg nem is. Így volt rá időm, hogy gondolkodjak. Erre az útra jellemző, hogy semmit sem lehetett a betervezetteknek megfelelően végre hajtanom. A nehézségek sorozata Adélka vonatbalesetével kezdődött, folytatódott a szakvizsgája körüli bonyodalmakkal. Ráadásként mindezt a sors megfejelte a júniusi vesegörcseimmel, a kórházzal. Mindezek folytatása a mostani vesekő elakadás. Most mit tegyek? Haza kell mennem, az eltervezetteket nem tudom befejezni. A kő miatt minél előbb lásson orvos, mert én nem tudom megszülni.
Tévedtem. 12.10-kor megszülettek a vesekőikrek. Megint változott a helyzet, megyek a faaki tóhoz.
A Mucikámmal megbeszéltem telefonon, hogy maradok. A jövő hét elejére, még, két nap esőt ígér a meteorológia, legfeljebb agyon „pihizem” magam.
Erre a 2005/A/2-es útra jellemző tervezhetetlensége, állandóan rögtönözni kell.
Takarodó 20. 40-kor. Az eső eszméletlenül esik, még szerencse, hogy új a sátor, mert s régi biztos, hogy beázott volna. Tehát igaz az a mondás, hogy minden rosszban van valami jó. Eredetileg, még az első tervem alapján, holnap akartam menni, de biztos, hogy abból nem lesz semmi. Jelenleg szakad az eső.
Jó éjszakát! (ha az esőkopogástól egyáltalán el tudok aludni.)

2005. 08. 15 hétfő, Mentl 10.30

Ritka rossz éjszakám volt, ami köszönhető annak, hogy korán lefeküdtem, és némely renitens kempingvendég alkoholnak köszönhetően nem voltak észnél, 00. 01-kor felébresztett. (Ettől rosszabb helyzetben is voltan tavaly Klagenfurt mellett Vitkringben , a Michele kempingben, olyan ordítozás volt éjszakánként néhány fiatal miatt, hogy a vendégsereg jelentős része harmadnap lelépett. Köztük én is, hiszen sátram talán öt métere volt a tivornyáik helyétől). A szokásos koreográfia szerint telik a napom, vagyis mosok, reggelizek, ezt a szöveget írom, megyek beszélni a Mucikámmal, majd ebéd, és utána meglátom.
Itt a közelben, St. Andrában láttam egy olyan bio tyúkfarmot, amilyet filmen láttunk.
Az éjszakai álmatlanságomnak másik oka a rendkívüli zivatar és vihar, ami kegyetlen volt.
A fejpárnám leeresztett, mert az egyik hegesztése szétszakadt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A havi legtöbbet látogatottak, de nem biztos, hogy a legjobbak is. Top 10