2010. máj. 19.

INTERNETES BARÁTSÁG


Morgolódunk a katonai kiadások kapcsán de azt el kell fogadnunk, hogy ennek a szükséges rossznak is van jó hozadéka. Mint például az egyik, az internet. Ennek köszönhető a születése, legalább is ezt mondja a fáma. Ami a fiataloknak természetes, mert beleszülettek, addig mi az idősebbek nem győzünk rajta csodálkozni, hogy milyen jó dolog. (Én legalábbis még mindig így vagyok vele.)
Mint ahogy a másik kommunikációs eszköznek, amit szintén a katonai fejlesztésnek köszönhető, a mobiltelefonnak. Modern korunk e két eszköze a fiatalok életébe annyira beleférkőzött, hogy hiánya a kábítószerhez hasonló elvonási tüneteket tud produkálni. Mi, itt az én korosztályomra gondolok, és én meg vagyok nélküle hosszabb ideig is, annyira nem meghatározó életemnek, hogy hiánya miatt a fiatalokhoz hasonló bajaim legyenek. Biztos én is elégedetlenkednék, ha hosszabb ideig kénytelen lennék mellőzni. Azon egyszerű ok miatt, hogy nekem, a legfontosabb összekötő kapoccsá vált a világgal. Sőt, a távol élő gyerekeimmel is ezen keresztül tartjuk a kapcsolatot. Minden szükséges információt megtalálhatunk rajta, amire csak szükségünk lehet. A kereső programok révén gyorsan a megfelelő helyre tudunk vele navigálni.
De ami gond vele, az a sok szemét, ami megtalálható rajta. A fiatalokra nagyon nagy veszélyt jelenthet, mert ők hajlamosabbak kritikátlanabbul átvenni mindazt, amit az internet kínál. Az idősebeket is be tudják itt palizni furmányos bűnözök, kiknek az internet jelent új területet. Veszélyes az információk szabad áramlása, mert itt nincs semmilyen felügyelet. A tiszta búzába belekeveredhet a konkoly is. Lehet, hogy többet árt, mint használ? Egyelőre az az elfogadottabb vélemény, hogy kedvezőbb hatású. Én bizom benne, hogy ez így is marad.

De ezen a szemétdombon, mint a mesében itt is lehet találni kincset. Csak tudni kell szelektálni. Mindenki, aki rácsatlakozott a netre idő és távolságkorlát nélkül elérhető. Kényelmi szempontból ez egy főnyeremény. Egyre inkább úgy alakul a világban az ügymenetek, hogy ügyes-bajos adminisztrációs dolgainkat a computerrel, sorban állás nélkül is le tudjuk rendezni. A közösségi oldalaknak se szeri se száma, ahol új emberi kapcsolatok jöhetnek létre. Ez pedig hagyományos kommunikációs eszközökkel nem volna lehetséges. Igaz, ha csak virtuálisan is, de új barátságok kötethetnek. Szükség van rá, nekem meg igencsak, hiszen nincs lehetőségem arra, hogy szabadon közlekedjek. A régi barátok elkoptak, elmaradtak. Szükség van pótlásukra, bezárva csak ilyen módón lehetséges. Ezért is kell nekem internet. A barátságot ápolni kell, mert máskülönben elhamvad tüze. Másképp hogyan tudnám? Látom sorstársaim kínlódásukat, ücsörögnek, merednek a semmibe, céltalanul bolyonganak. Ameddig látok, meg ha lassan is, de tudom verni a billentyűzetet, a gondolkodásom is a helyén lesz, engem ilyen probléma nem fog fenyegetni. Mert nekem, itt vannak a virtuális barátaim. Barátaim, legyetek sokáig.

10 megjegyzés:

  1. Mi itt vagyunk, és igyekszünk is maradni. Nekem egyelőre nem ez a legfontosabb összekötő kapcsom a világgal, de nagyon szeretem. Próbálom én is inkább az értékközvetítői szerepét kiemelni, kihasználni. Valóban sok a szenny. Elsősorban a fiatalokat, és a tudatlanabb réteget veszélyezteti. Segítsünk, hogy ők is kiokosodjanak, ne érje őket bántódás! Mást nem tehetünk...

    VálaszTörlés
  2. Itt egy katona jelentkezik! Büszkén jelenthetem, maradok! Ilyen társaságban? Még szép! Köszönöm a barátságot!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Ha én is közéjük tartozom, köszönöm! :)
    Net nélkül, tényleg sosem "futottunk" volna össze...

    VálaszTörlés
  5. Tudom, hogy tudod, de azért megválaszolom. Közéjük bizony! Sok értéket és főleg értékes embert "rejt" a Net.

    VálaszTörlés
  6. Már kezdek aggódni hosszú hallgatásod miatt!
    Hiányoznak bejegyzéseid!
    Örülök, ha kellemesebb elfoglaltság tart távol blogodtól, de azért érintőlegesen, ezt is megoszthatnád velünk! :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves CV. Köszönöm érdeklődő és aggodó soraidat. Elnézést kérek a hosszú hallgatásom miatt, oka egyszerű. Hazajött a fiam Győrből, és mivel a számítógép az ő szobájában van, a vizsgákra való felkészülését jelenlétemmel nem akartam zavarni. Én általában a számítógép előtt reggel és nappal tartózkodom, (néha kivételesen más napszakban is) este a feleségemmel vagyok. (optimális esetben) Nem lehetett fiammal összeegyeztetni a gép megosztását. A ritka szünetekben a szintén itthon levő lányom startolt a monitor éle. A kényszerpihenőt és a jobb időt kihasználva, inkább kerekeztem a háromkerekűmmel a faluban, mint a bolygó hollandi. Lehetséges, hogy hosszú távú pozitívuma lesz, ami szerintem erősen kétséges, jelenleg per pillanat semmi javító hatásáról nem számolhatok be. Csak arról, hogy a tekerés közben is született gondolatban egy szösszenet terve, mely a következő bejegyzésemben fog testet ölteni. Apa54

    VálaszTörlés
  8. Máskor tessék "figyelmeztető lövést" leadni, ha ilyen soká "elmaradsz"! :)
    Megnyugodtam, hogy minden rendben. A család az első, de a barátok meg aggódnak, ha nem jelzel feléjük...

    VálaszTörlés
  9. Bizony, bizony! Már én is betöltöttem az email címedet!

    VálaszTörlés
  10. Amennyiben legközelebb is valamilyen oknál fogva a hosszabb időre elnémulok, akkor a várható időtartamát az Üzenetpanelon jelezni fogom Nektek.

    VálaszTörlés

A havi legtöbbet látogatottak, de nem biztos, hogy a legjobbak is. Top 10