2016. okt. 8.

VÁRNI KELL

Abban hittem, hogy az emberek annak hatására, hogy megmondom a dolgok hátulütőjét ráébrednek a valóságra. De tévedtem. Mert ha lenne képességük meglátni a helyeset, a jót, már maguktól rájönnének arra hogy alszanak. Hiába a felvilágosító munka, aki eredendően homály, azt lehetetlenség okos szóval meggyőzni.
Két okból is akadályozza hatékonyságunkat, mert nem kellő gondolkodási képességet örökölt szüleitől (biztos megvan az idevonatkozó szakkifejezés, de én csak ennek a tudati állapotnak egykaptafa népies megnevezését tudom, az meg nem lenne ilyen stílusú dolgozathoz illendő, meg nem is lenne szabatos), a másik, hogy a fejtágítással megelőztek engem, bennünket. A fejtágítás az ő esetükben agymosásnak, míg a mi esetünkben valóban annak számítana. Azért íródik többes számban is, mert felvilágosítási törekvésem nem csak nekem van, azaz nekem csak volt. Valaki, tudják ki, a gyűlölet tűzét meggyújtotta azokban a fejekben, ahol már alapból fogékonyak voltak erre. A mi szerepünk a tűzoltás lenne. De az olyan mértékben elharapózott, hogy már nem lehel bírni vele, hagyni kell, hogy kialudjon magától. De örökké akarják, hogy égjen. Folyamatosan táplálásra van szüksége, ezért mindig kell ellenséget keresni, és találni. Ahol nincs, hát még ott is kreálni kell. (Még a pirézek is sorra kerülnek.) Ha nem lesz hangos zivatar ami ezt a tűzet kioltaná, a diktatúrát éltető láng örökké égni fog.

Nem győzhetőek meg az emberek, legalábbis nagy részük nem. Mert számtalan esetben jártam úgy más nézetű, tájékozatlan emberekkel akiket rugalmasnak hittem, hogy megcáfolhatatlan érveimet figyelmükbe veszik. Nemes egyszerűséggel elengedték fülük mellet az igazat, és átsiklottak felette. Újból mantrázzák sületlenségeiket. Az emberekről általam kreált hatos besorolásban a
  1. gonosz okosak 
  2. megtéríthetőnek tartott gonosz okosak 
  3. gonosz buták 
  4. jóindulatú [megtéveszthető] buták 
  5. meggyőzhető jóindulatú okosak 
  6. jóindulatú okosak 
közül a megtéríthető, meggyőzhető kategóriából lecsúsztak a buták közé. Magamból indultam ki ismét, mert revideálni tudom nézeteimet, és el tudom fogadni mások okosságát. Azt hittem más. is ilyen. Hát nem. Magyarul, hiába beszéltem, nem volt semmi foganatja. Nincs mese, bölcsen hallgatni kell, és várni. Akkor mi az oka, hogy mégsem tudom befogni a szám? Akik megértenek engem, azok mind hasonszőrűek mint én. Jó tudni a pozitív visszajelzést, hogy nem vagyok egyedül, mert ha nem halljuk, idővel úgy érezzük, hogy magunkra maradtunk. Ellenlábasainknak, hogy a fejünkre ne nőjenek, hallgatásunk ellenére azért nagyon finoman fogalmazva szólni kell hozzájuk, mintegy emlékeztetőleg, mert még hallgatásuk miatt még azt hihetik, hogy behódoltunk. Pedig nem.

A diktatúra a hazugságra épül, a gazdaság nem. Ez az ellentmondás megbosszulja magát. A gazdaság bukni fog, mert káosz lesz. Az irányítást törvényszerűen magával fogja rántani.

Ennyi lehangoló dolog után valami biztatót, egyszer mindenek vége lesz, talán nekünk is.
(Talán, mert a magunk végét előre elméletben ugyan tudjuk, de amikor bekövetkezik azt gyakorlatban nem tudjuk.)

1 megjegyzés:

A havi legtöbbet látogatottak, de nem biztos, hogy a legjobbak is. Top 10