Volt egy titkos sejtésem, ami be is igazolódott, hogy a télen, a hidegben erőltetett vasúti árokbélelési munkának még nincs vége. Bár nagyon úgy nézett ki, hogy itt hagytak csapot-papot, leléptek örökre. A vasúti átjáróhoz ledepózott beton árokelemeket eltűntek. A munkálatok során beépítették őket, a maradékot, ha volt, elszállították biztonságos helyre, mert ebben az országban ellopnak mindent, lassan még azt is, ami le van betonozva.
Nemhogy a mozdíthatót. Még ha daruval, akkor is. Vagy mégis ellopták őket? Fuj, már megint rosszindulatú vagyok. Vajon miért?
A héten visszahozták a hibrid közlekedésű, kanalas rakodó masinájukat. Az átjárótól jobbra lévő árkot takarítja ki az évtizedek alatt összegyülemlődött ramatytól, és feltételezem, hogy készíti elő a helyet a beton árokelemek lerakásához. Mert ha nem készülne el a jobboldali vízlevezető árok, akkor az átereszcserének semmi értelme sem lenne. Ha elkészül ez a projekt, úgy ahogy én elképzelem, akkor az ebben a témában készült előző pamfletem negatív kicsengéséért elnézést kérek.
Ami szemet szúrt most az, hogy viszonylag egyszerű munkához három fizetett vasút dolgozót küldtek ki. Lehetséges, hogy biztonsági célzattal több ember kell üzemben lévő vasúti fővonalon elvégzendő munkák elvégzéséhez. Itt még a régi mentalitás szerint, egy dolgozik, minimum kettő nézi. Kell egy, aki irányítja a munkát, kell egy fő, aki biztosítja a pályát, hogy nehogy véletlenül vonat járjon arra, míg a gép a síneken tartózkodik. A gépkezelőt biztos nem kellene ösztökélni, hogy megismerje a menetrendet, még azt a csekélyke feladatot is ellátná, hogy beszóljon Iparra, most már jöhet a vonat, mert ő már letakarodott a sínről. Értelmes ember a gépkezelő, ha rábíztak ilyen drága masinát, nincs szüksége ispánra, hogy teljesítse feladatát. Ha még csak néznék az egyetlen effektíven ténykedő kollegájukat, azon talán nem is akadnék fent. De hála a kellemes melegfrontnak, a fűben heverésznek. Na azon már igen. Biztos volt más egyéb hasznos feladatuk is, csak azokat éppen nem láttam. Most az óra ötventől egészig járó pihenőidejüket töltik, naphosszat.
2011. ápr. 8.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
A havi legtöbbet látogatottak, de nem biztos, hogy a legjobbak is. Top 10
-
Illusztráció Kezdem megérteni, hogy miért nem értem világunkat. Fejet kell hajtanom fiam előtt, aki arra kért, hogy ne is igyekezek megérte...
-
Kedves barátaimtól kapok rendszeres megjegyzéseket írásaimról, illetve kiegészítéseket, amit bele lehet kapcsolni gondolataim sorába. Mindez...
-
Magyarországon (de a világon is) törvényesen a hatalom olyan trükkösen megpuccsolta a népet, hogy az istenadta észre sem vette. Magyarország...
-
Illusztráció Eléggé félelmetes az emberi agy, legalábbis az enyém, mert egy viszonylagos semleges látvány is elvonatkoztatott asszociációka...
-
Aki volt vagy sorozott, vagy hivatásos katonaember, az érti ezt a szlogent. Manapság ugyan már nincs sorkatonaság, de ott, ahol sok az össze...
-
Weboldalomról vettem kölcsön. Itt nagyobb képanyag található. Nem vettem figyelembe sokszor az útvonaltervezésnél azt, hogy hegyek is léte...
-
Az élet drága, de a vége még drágább. Tudom, hogy szembemegyek az árral, mikor ellenérzésemről adok bizonyságot a temetkezési költségekkel k...
-
Fiam szakmai orientáltsága kapcsán megint eszembe jutott egy olyan téma, amit talán értelmes dolog boncolni, mintegy hangosan gondolkodni ra...
-
Ahol én lakom, az egy szerencsés hely, mert magaslaton van. A víz itt csak lefelé tud folyni. A falut átszelő egyetlen vízfolyás még nem vad...
Ők demonstrálnak. Demonstrálják a gépkezelőnek -ha nem dolgozol rendesen b'meg, akkor erre a sorsra jutsz te is. Egész nap csak heverészhetsz munka híján. Magas a vasútnál a bérköltség, nem?
VálaszTörlésIgen, ja.
VálaszTörlésÉrdekes! Kevés helyen nem villamosították a vasutat. Pásztó felé, meg a Komjátiba vezető út ilyen. Te merre laksz?
VálaszTörlésA Budapest-tapolcai fővonal mellett, Polgárdi után. Állítólag az akarattyai csúszós partfalon lévő vonalszakasz, meg az ottani alagút miatt nincs tervbe véve. Aztán, hogy valójában ez az oka vagy valami más, azt csak a jó ég tudja.
VálaszTörlésHát igen ez nagy baj régen tanultam Salgótarjánban és akkor még ment 2 x naponta gyorsvonat és egy személy is ami Budapestig ment átszállás nélkül. egyre rosszabb a közlekedés arra borzalom . Már régen kellet volna villamossitani
VálaszTörlés