Volt egy titkos sejtésem, ami be is igazolódott, hogy a télen, a hidegben erőltetett vasúti árokbélelési munkának még nincs vége. Bár nagyon úgy nézett ki, hogy itt hagytak csapot-papot, leléptek örökre. A vasúti átjáróhoz ledepózott beton árokelemeket eltűntek. A munkálatok során beépítették őket, a maradékot, ha volt, elszállították biztonságos helyre, mert ebben az országban ellopnak mindent, lassan még azt is, ami le van betonozva.
Nemhogy a mozdíthatót. Még ha daruval, akkor is. Vagy mégis ellopták őket? Fuj, már megint rosszindulatú vagyok. Vajon miért?
A héten visszahozták a hibrid közlekedésű, kanalas rakodó masinájukat. Az átjárótól jobbra lévő árkot takarítja ki az évtizedek alatt összegyülemlődött ramatytól, és feltételezem, hogy készíti elő a helyet a beton árokelemek lerakásához. Mert ha nem készülne el a jobboldali vízlevezető árok, akkor az átereszcserének semmi értelme sem lenne. Ha elkészül ez a projekt, úgy ahogy én elképzelem, akkor az ebben a témában készült előző pamfletem negatív kicsengéséért elnézést kérek.
Ami szemet szúrt most az, hogy viszonylag egyszerű munkához három fizetett vasút dolgozót küldtek ki. Lehetséges, hogy biztonsági célzattal több ember kell üzemben lévő vasúti fővonalon elvégzendő munkák elvégzéséhez. Itt még a régi mentalitás szerint, egy dolgozik, minimum kettő nézi. Kell egy, aki irányítja a munkát, kell egy fő, aki biztosítja a pályát, hogy nehogy véletlenül vonat járjon arra, míg a gép a síneken tartózkodik. A gépkezelőt biztos nem kellene ösztökélni, hogy megismerje a menetrendet, még azt a csekélyke feladatot is ellátná, hogy beszóljon Iparra, most már jöhet a vonat, mert ő már letakarodott a sínről. Értelmes ember a gépkezelő, ha rábíztak ilyen drága masinát, nincs szüksége ispánra, hogy teljesítse feladatát. Ha még csak néznék az egyetlen effektíven ténykedő kollegájukat, azon talán nem is akadnék fent. De hála a kellemes melegfrontnak, a fűben heverésznek. Na azon már igen. Biztos volt más egyéb hasznos feladatuk is, csak azokat éppen nem láttam. Most az óra ötventől egészig járó pihenőidejüket töltik, naphosszat.
2011. ápr. 8.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
A havi legtöbbet látogatottak, de nem biztos, hogy a legjobbak is. Top 10
-
Ne tévesszen meg senkit a cím, mert mást is takar, a kapitalizmussal is kapcsolatos. De amit a cím alapján gondolt először a cikkről, arra...
-
Valahol olvastam, talán a neten, az öregség egyik jó hozadéka az, hogy bölcsebbek leszünk. Az egyik a kettő közül, sok ugyan nem lehet, mer...
-
Tegnap este „komoly” hidrológiai munkálatokat kellett végeznünk, mert az állandó esőzések miatt kissé kritikussá vált a vízügyi helyzet nálu...
-
Joka Daróczi János kitüntetett írta, mivel indokolta, hogy miért nem adja vissza kitüntetését: „nem nekem kell kilépni egy klubból, ha va...
-
Illusztráció Van időm (sajnos) gondolkodni. Most ez az aktuális kérdés, amit meg akarok magyarázni önmagamnak: (Reménykedek, hogy másnak i...
-
Részben Facebookon megjelent, részben a „fiókban” tartott gondolataim, amelyeket (hallgatásom ide, vagy oda), a „pillangó effektus” miatt ...
-
Fals a cím, igen. Ha a szlovák szót becserélném lengyelre, nem tűnne furcsának. Pedig de szép lenne, ha a címben foglaltak igaz lenne. Nem á...
-
Az illusztráción a nyuszifarok a lényeges, mert az is rövid. A mai világunkban felgyorsult élet, a hihetetlenül sok információ nem ad időt ...
-
A vőm lőtte a képeket telefonjával, mert olyan szépek voltak a felhők. Csak később vett észre egy megmagyarázhatatlan valamit a képeken...
-
Szomorú aktualitása bejegyzésemnek egy kislány, hála a jó istennek csak rövid ideig tartó eltűnése. Egyben válasz is Crimson Velvet Ezek a m...
Ők demonstrálnak. Demonstrálják a gépkezelőnek -ha nem dolgozol rendesen b'meg, akkor erre a sorsra jutsz te is. Egész nap csak heverészhetsz munka híján. Magas a vasútnál a bérköltség, nem?
VálaszTörlésIgen, ja.
VálaszTörlésÉrdekes! Kevés helyen nem villamosították a vasutat. Pásztó felé, meg a Komjátiba vezető út ilyen. Te merre laksz?
VálaszTörlésA Budapest-tapolcai fővonal mellett, Polgárdi után. Állítólag az akarattyai csúszós partfalon lévő vonalszakasz, meg az ottani alagút miatt nincs tervbe véve. Aztán, hogy valójában ez az oka vagy valami más, azt csak a jó ég tudja.
VálaszTörlésHát igen ez nagy baj régen tanultam Salgótarjánban és akkor még ment 2 x naponta gyorsvonat és egy személy is ami Budapestig ment átszállás nélkül. egyre rosszabb a közlekedés arra borzalom . Már régen kellet volna villamossitani
VálaszTörlés